Tempels, Boeddha's, Boten en Oranje (week 8) - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu Tempels, Boeddha's, Boten en Oranje (week 8) - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

Tempels, Boeddha's, Boten en Oranje (week 8)

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 Juni 2010 | Hong Kong, Fortress Hill

Zoals altijd worden plannen hier in Hong Kong op het laatste moment veranderd, zo ook onze plannen die wij hadden voor deze week. Deze week zijn wij dus niet naar Shrek, Mong Kok of Macau geweest zoals ik in mijn vorige verhaal aangaf. Hoe zag onze week er dan wel uit?

Allereerst begon de maandagavond, het moment waar ik met mijn vorige verhaal gebleven was. We gingen vanuit stage door naar het Nederlandse restaurant Orange Tree. Daar begon ons avondeten met bitterballen en brood. De Chinezen waren hier weg van al waren de bitterballen net iets anders van structuur zoals wij ze kennen. Na de bitterballen bestelde Jacky en Sylvia “Hutspot” en ook dit viel in de smaak. Leonie, ik en Benita aten gewoon iets niets typisch Nederlands. Na Orange Tree gingen we door naar Lan Kwai Fong om daar de webstrijd Nederland – Denemarken te kijken, en we hebben gewonnen (2-0)!!!

Woensdag was een Public Holiday en het Dragon Boat Festival werd gevierd. Om 11 uur waren wij in Stanley om hier naar enkele Dragon Boat competities te kijken en foto’s te maken. Het enige is dat je het na vier wedstrijdjes wel gezien hebben en zoals afgesproken hebben wij Chris laten weten dat we klaar waren om naar Mong Kok te gaan. Helaas is Chris van de aardbodem verdwenen na zondagavond en hebben wij onze woensdagmiddag ingepland met een bezoekje aan Repulse Bay. Hier staat namelijk een mooie mozaïek tempel met allemaal mozaïek beelden. Zowel in Stanley als in Repulse Bay was ik ook een attractie en ben ik met verschillende mensen op de foto geweest.

Voor vrijdagavond stond in eerste instantie Shrek op het programma, maar helaas die draait hier pas vanaf 1 juli. Dus was het weer tijd voor de lichtshow en de skyline van Hong Kong, maar deze keer vanaf de Star Ferry. De Star Ferry is een boot en in elke boekje dat over Hong Kong gaat staat dat dit een tip is als bezienswaardigheid. Dit moesten wij dan natuurlijk ook mee gemaakt hebben en het was inderdaad weer heel mooi! Hoe vaak wij die skyline en lichtshow ook zien, het blijft gewoon het mooiste wat hier te zien is, adembenemend!!

Zaterdag zijn wij naar het plaatsje Sha Tin geweest. Hier hebben wij een bezoek gebracht aan een tempel/crematorium en de 10.000 boeddha’s. De tempel was op een berg gebouwd, dit gaf een erg mooi effect en de mogelijkheid om watervallen aan te leggen. Boven aan gekomen bleken er in de gebouwen allemaal tegeltjes met gezichten en namen in de wand te hangen. Dit is de voorkant van een leeg boxje, waar hoogstwaarschijnlijk een urn achter staat. Het enge was wel dat we overal ovens zagen staan en onder aan een trap een raar geluid dat op gezaag leek hoorde.
Naast de tempel bevond zich een bergpad. Gedurende het pad omhoog kwam je langs 10.000 Boeddha’s. Leonie en ik hebben het boeddhisme niet heel serieus genomen, want de boeddha’s stonden er zo grappig bij dat wij er zelf een pose bij bedachten zodat het iets grappigs werd. Zo zijn we ook bij boeddha op schoot gegaan en hebben we op een trappetje wat gegeten en gedronken, waarna toen we boven kwamen we het bordje “Verboden om: op Boeddha’s te klimmen, te picknicken en op de stenen bankjes slapen. Dus dat laatste hebben we dan ook nog meer even gedaan om het rijtje compleet te maken. Zaterdag avond zijn we naar Lan Kwai Fong gegaan en hebben daar in een café Nederland – Japan gekeken. Na het voetbal zijn we tot 4 uur/half 5 blijven hangen in Lan Kwai Fong en hebben verschillende Nederlanders, Engelse en Australiërs ontmoet. Met de Nederlanders en Engelse hebben we ook echt gefeest in verschillende “clubs” . We hebben in totaal drie clubs gezien en in elke club speelde een band die internationaal bekende nummer zong.

Zondag waren we natuurlijk zombies en zijn we met onze laatste kracht naar Happy Vally gegaan om daar de paardenrace te zien. Dit keer was het speciaal omdat het overdag was en de race wordt maar twee keer per jaar overdag gehouden. Leonie en ik hebben op vier races ingezet maar na twee konden we niet meer uit onze ogen kijken en zijn we naar huis gegaan.

Deze week zijn Rebecca en Matthias afwezig, Rebecca is op vakantie en Matthias komt pas donderdag weer terug van Singapore. Deze dagen is er dus niets te doen aan sessies met de dolfijnen en kunnen Leonie en ik dan eindelijk vol aan ons verslag werken, dat wordt ook eens tijd! Ik zal jullie plannen voor bezienswaardigheden van aankomende week besparen, want je weet maar nooit hoe het hier loopt! Jullie horen volgende week wel weer wat we uiteindelijk hebben meegemaakt.

  • 22 Juni 2010 - 00:17

    Pien:

    Ik blijf het grappig vinden dat jullie daar zo'n bezienswaardigheid zijn. Je zou denken dat ze Westerse mensen gewend zijn :p.
    Have fun de laatste weekjes!
    xx

  • 04 Juli 2010 - 07:53

    Karin:

    Hoi Mandy,

    De laatste daagjes gaan van start.....
    Jammer dat we er niet zijn om je binnen te halen op de waterhoen!!
    Ik ben zo benieuwd naar al je verhalen EN naar al je souveniers.....het meest naar je servies...
    Je hebt voor jezelf een prachtig aandenken gemaakt door op deze site zo leuk te schrijven!
    Geniet nog even van je laatste daagjes, succes met de vliegreis en geniet straks weer van je prachtige moderne grote badkamer met heerlijke douche op de waterhoen!!!! haha
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Fortress Hill

Mandy

In 2010 ben ik afgereisd naar Hong Kong om daar 3 maanden op stage te gaan. Sindsdien ben ik verslaaft aan reizen en waarbenjij.nu. Beide zorgen er nog steeds voor dat ik elke vakantie lekker achter de computer kruip en mijn belevingen met de rest van mijn vrienden en familie deel! Willen jullie weten welke avonturen ik de laatste jaren tijdens mijn rondreizen heb beleeft, kijk dan even rond op mijn pagina!

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 46432

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Rondreis Jordanië

21 Juni 2013 - 12 Juli 2013

Java en Bali

16 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

Van Hongkong naar Bangkok

11 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Rondreis Egypte

24 April 2010 - 18 Juli 2010

Stage Hong Kong

Landen bezocht: