Halve finale (week 9 en 10) - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu Halve finale (week 9 en 10) - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

Halve finale (week 9 en 10)

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

05 Juli 2010 | Hong Kong, Fortress Hill

Dan heb ik het toch weer voor elkaar, twee weken in één verslag. Ik zei wel dat ik het niet meer zou doen, maar week 9 was echt te rustig om er een verhaal over te typen, maar nu is het natuurlijk weer een verhaal van anderhalf A4 geworden, sorry lezer!

Week9:
Eerst even iets over mijn onderzoek, in mijn vorige verslag vertelde ik dat Matthias en Rebecca afwezig waren en dat Leonie en ik aan onze onderzoeksverslagen konden werken. Gelukkig is dat een heel eind gevorderd. Ik was vorige week nog in de stress omdat mijn data verwerkingsprogramma SPSS het ineens niet meer deed op mijn computer, maar ik heb een goede tijdelijke versie kunnen downloaden en ik ben nu de resultaten en discussie aan het schrijven. Het schiet dus gelukkig op.

Vorige week woensdag, dat was 23 juni, was dan het eerste uitje van de week. We gingen uit eten bij een Italiaan met Sjors. Vrijdagavond zijn we naar de Ladymarket in Mong Kok geweest. En dat is dan niet zo’n markt zoals wij dat kennen, maar meer zoals je ziet in vakantieorde. Veel souvenirs, handdoeken, kleding en andere hebben dingen. Het weekend regende het en dat is dus de reden waarom we op een diner na, niets hebben gedaan in het weekend van week 9. Het diner dat wij zaterdagavond hadden was in Time Square, het klinkt dan heel luxe, maar het stelde niet veel voor. Je bestelling deed je aan de kassa en dan moest je 10 minuutjes wachten op je eten. Dit keer aten we iets Chinees! Jawel een pannenkoek met groente en curry, en ik vond het wel lekker.

Week 10:
Deze week was dan weer wel heel vol met uitjes. Allereerst werden Leonie en ik maandag door dierenarts Paulo meegevraagd om weer mee te komen helpen met apen vangen op dinsdag. Dat was wel een eer, want Paulo zei waar alle ander stagiaires ook bij waren tegen Rebecca “ik wil die twee meiden mee met apen vangen morgen” en de rest dus niet (dat laatste zei die natuurlijk niet). Dinsdag morgen waren wij om 8.30 uur bij de kantine aan het wachten om vervolgens een uur later gebeld te worden dat ze nog niet weg waren en vanaf kantoor vertrokken, of we daar even heen kwamen. Dinsdag was een bijzonder hete dag met maar liefst 30 apen voor deze keer. Leonie en ik kregen onze taak van vorige keer weer opgelegd en de vrouw van SPCA (de organisatie die het apen vangen organiseert) wist onze namen nog. Onze taak bestond dus uit apen wegen,chip aflezen,ogen druppelen, vervolgens de apen in bad stoppen om ze te koelen, poot te scheren en temperaturen.

Woensdagavond wilde we weer naar de paardenrace, maar deze was er helaas niet omdat het de dag erna een feestdag was en de race naar die dag was verschoven. Daarom zijn we in plaats van de paardenrace te bekijken een rondje in een tram geweest om zo voor 20 eurocent een deel van de stad te bekijken. Het was heerlijk weer en een trammetje is open, dus dat was erg ontspannend. We hebben het niet al te laat gemaakt deze avond ondanks wij de dag erna vrij waren vanwege de feestdag want donderdag zijn we de hele dag naar Macau geweest. Macau is een plaats in China waar het gokken centraal staat. Een plaats die tot enkele jaren geleden nog van Portugal was, en dat zie je dan ook terug in de gebouwen en straten. Donderdagmorgen hadden we een Super Class Ferry waarmee we in mooie, lekker zittende stoelen en met lunch, naar Macau zijn gevaren. Daar aangekomen hebben we ongelofelijk veel mooie dingen gezien. ’s Avonds in een Afrikaans restaurantje gegeten en om 21.30 uur weer de Super Class Ferry terug genomen. Het was dus een zeer geslaagde dag!

Vrijdag speelde Nederland – Brazilië en ik denk dat ik jullie niet hoef te vertellen hoe dat afliep! Leonie en ik zijn vrijdagavond naar een café onder Jardiene House in Central geweest. Daar waren ongeveer 200 mensen in het oranje gekleed en de meeste waren Nederlands. Dat was natuurlijk heel erg gezellig met Nederlandse talige muziek en Nederlands eten (Frikadellen, Bitterballen en Nasi schijven). Nasi schijf lijkt dan niet Nederlands, maar het feit dat ze het al die naam hadden gegeven was wel heel Nederlands! Kortom, het voelde weer een beetje al thuis, een echte aanrader dus!

Zaterdag zijn Leonie en ik naar Tai Po Kau Forest geweest, een bos dus. Het was wel mooi, maar het stelde niet heel veel voor. We hebben er mooie “watervallen” gezien en het leukste was dat we wilde apen hebben gespot en gefotografeerd! Na het bos zijn we zaterdagavond naar Lan Kwai Fong geweest om daar te kijken hoe onze oosterburen de wedstrijd wonnen en om daar nog even wat langer rond te hangen. De dag erna waren we dus weer erg moe en zijn we dus gaan bijslapen op het strandje in Repulse Bay.

Net als het WK loopt ook mijn stage bijna op zijn eind. Ik kan dus ook wel stellen dat ik net als Nederland naar de halve finale ga om volgende week de finale in te duiken! Ik hoop dat mijn verhaaltjes jullie nog steeds boeien, één troost het zullen er niet veel meer zijn. Over twaalf dagen vlieg ik namelijk weer richting huis. Maar voor dat zover is zal ik vast nog wel enkele dingen mee maken, die horen jullie volgende week wel weer.
Tot dan!

  • 05 Juli 2010 - 14:56

    Daisy:

    Leuk om alles weer te lezen! Maak er nog een fijne tijd van de laatste weekjes!!!

    xx Daisy

  • 06 Juli 2010 - 09:34

    Pien:

    Jammer dat jullie al bijna weer naar huis moeten. Geniet nog van de laatste dagen!

    xx Pien

  • 06 Juli 2010 - 12:45

    Karin:

    Hoi meiden,

    Bedankt voor je vakantiegroeten.
    Wij gaan na DE wedstrijd rijden, dus we zullen er niet zijn als jij thuiskomt!!! Wel zo rustig....kan je lekker samen met Martin in alle rust genieten....hahaha
    Goede terugreis!!!!
    Ben wel heeeel benieuwd naar al je live verhalen hoor als we weer thuis zijn!! Groetjes van ons allemaal uit een nog steeds heerlijk warm en zonnig Nederland.
    karin

  • 16 Juli 2010 - 21:55

    Jolanda:

    Nog een paar daagjes man, en dan ben je weer thuis...maar wat heb jij veel gezien en mee gemaakt zeg, ben echt onder de indruk. Ben ook jaloers op je foto's want had ik graag zelf willen maken haha.
    Dit is een reis om nooit te vergeten!!
    Hele goede reis terug, en hoop je snel te spreken.
    Tot gauw...liefs Jolanda(Hazenberg)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Fortress Hill

Mandy

In 2010 ben ik afgereisd naar Hong Kong om daar 3 maanden op stage te gaan. Sindsdien ben ik verslaaft aan reizen en waarbenjij.nu. Beide zorgen er nog steeds voor dat ik elke vakantie lekker achter de computer kruip en mijn belevingen met de rest van mijn vrienden en familie deel! Willen jullie weten welke avonturen ik de laatste jaren tijdens mijn rondreizen heb beleeft, kijk dan even rond op mijn pagina!

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 46460

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Rondreis Jordanië

21 Juni 2013 - 12 Juli 2013

Java en Bali

16 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

Van Hongkong naar Bangkok

11 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Rondreis Egypte

24 April 2010 - 18 Juli 2010

Stage Hong Kong

Landen bezocht: