Tweede stageweek - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu Tweede stageweek - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

Tweede stageweek

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

09 Mei 2010 | Hong Kong, Fortress Hill

Joson,

Gister zaten we op 1/6e van onze stage! We hebben weer veel meegemaakt en ook weer bijzondere dingen in het verschiet.

Allereerst zal ik jullie zorgen verkleinen over Hong Kong en modderstromingen. Ik hoor dat er modderstromingen zijn in China maar hier is geen modder te zien! Volgens mij moet er ook veel regen vallen voor er modderoverstromingen komen en hier heeft het pas 1 dag en 1 nacht geregend sinds we hier zijn. Over het algemeen geeft het weerbericht aan dat er hier 3 druppels gaan vallen en dat zijn dan ook echt 3 druppels. Geen reden tot overstromingen en paniek hier en geen zorgen dus!

In mijn vorige verslag vertelde ik jullie dat Leonie en ik mee mogen helpen met de dierenartsen en de wilde apen. Ondertussen weet ik er meer vanaf. Donderdag 27 mei is de grote dag! We rijden die dag met de dierenartsen van Ocean Park richting bos. Daar ligt een gebouwtje waarin de apen al gevangen zijn door een soort van rangers. Daarna komt het moeilijke werk. Leo en ik moeten dan het huisje in stappen en de nog levenslustige apen zien te vangen (zonder gebeten te worden!!) en deze op de grond duwen. Dan komt er een dierenarts die het dier een injectie zal geven zodat deze kan slapen. Eénmaal in slaap zullen de dieren gecontroleerd worden en eventueel gesteriliseerd. Bij de controle moeten wij de dierenarts gaan assisteren en rapporten maken over de gecontroleerde dieren. Als er tijd voor is mogen er foto's gemaakt worden, maar het assisteren staat op de eerste plek.

De eerste vier dolfijnen zijn afgelopen woensdag met succes overgeplaatst. Het was echt heel leuk om te zien! Helaas konden we weinig doen omdat half Ocean Park was uitgerukt om te helpen. De dolfijn waar mijn onderzoek over gaat was in het begin nog een beetje nerveus maar al snel was hij gewend aan zijn vernieuwde oude verblijf. Vernieuwende oude verblijf zal je misschien denken? Ja, het verblijf was namelijk al eerder in gebruik, maar was toen aan een opknapbeurt toe. Daarom waren de dolfijnen tijdelijk in een ander bassin geplaatst. De overige vier dolfijnen worden ALS HET GOED IS dinsdag overgeplaatst.

Donderdag hebben Leonie en ik een training bijgewoond en de eerste 22 handgebaren die we zagen op papier getekend met uitvoerend gedrag erbij o.a. jump, twist, turn, show of wave. Deze handgebaren moeten wij ook onder de knie krijgen om ze binnenkort ook hoogstwaarschijnlijk zelf uit te gaan voeren.

En het magische woord mijn onderzoeksdolfijn is ook gevallen. De stageopdrachten zijn verdeeld en de opdracht is bekend. Ik ga een onderzoek uitvoeren bij G. Dolfijn G. kan objecten onderscheiden. Nu is hij al een tijdje bezig met een aantal objecten. Maar binnenkort krijgt G. nieuwe objecten voorgelegd. Ik moet dus onderzoeken hoe snel hij de nieuwe objecten kan onderscheiden en of dit nog wel een moeilijke taak voor hem is. Hiervoor moet ik dus filmpjes van hem met oude en met nieuwe objecten bestuderen en vergelijken. Bij het vergelijken moet o.a. bekeken worden of G. de nieuwe objecten anders benaderd dan de oude en of hij nu meer fouten gaat maken in zijn keuze.

Ik heb wat onduidelijke foto's gemaakt van de dolfijnen die meedoen met de show, deze zal ik hieronder bij foto's zetten om een beetje dolfijn in mijn fotocollectie toe te voegen.

Vandaag ben ik met Leonie naar een dierentuin/tuin geweest. Het was weer erg warm vandaag, 29 graden, en deze dierentuin ligt boven op een berg (tenminste vanaf de MTR (metro) gezien)! In de dierentuin hebben we apen, vogels, schildpadden en 2 krokodillen gezien. De apen maakte het park voor mij tot een succes. Ik heb mij natuurlijk weer uit kunnen leven en mijn apenkennis weer opgehaald en een beetje uitgebreid. Natuurlijk is het hier geen Apenheul en de foto's zijn dus ook niet zo heel succesvol. Ik heb wel geprobeerd elke aap op de foto te krijgen, maar heb meer foto's van de verblijven gemaakt omdat die mij nu eenmaal iets meer interesseren als de apen zelf:P Niet dat ik de apen niet leuk vind, maar die zie ik al zo vaak als ik werk in Apenheul. Wat mij interesseert in elke dierentuin is hoe dieren daar gehuisvest zijn en voornamelijk of er voldoende kooiverrijking (speelgoed om natuurlijk gedrag te stimuleren) aanwezig is. Maar ik zal speciaal voor jullie de foto's met aap er tussenuit halen en die hier op deze site plaatsen!

Om maar even aan te geven hoe goedkoop het maar weer is in Hong Kong mijn uitgaven van vandaag:
- 88 eurocent retourtje met de metro (5 haltes heen en 5 terug)
- 1,60 euro voor 2 ijsjes in de dierentuin
- dierentuin entree gratis
- 2,90 euro aanbieding bij de Subway voor 1 broodje Tonijn, 1 blikje cola en 1 zakje chips.

Nog een grappig weetje:
Chinezen lopen altijd met hun paraplu open. Niet alleen als het regent maar ook al de zon schijnt of het gewoon warm is.

Tot het volgende berichtje!!

  • 09 Mei 2010 - 12:05

    Hans En Maria:

    Leuk verslag heb je weer geschreven,maar passen jullie welop met die apen te vangen, ze laten jullie wel het gevaarlijke werk doen en wat als jullie gebeten worden?? Maar het lijkt me bovenal spannend.


  • 09 Mei 2010 - 19:55

    Karin:

    Hoi dames,

    Leuk om jullie verslagen zo te lezen!! Je zou ze straks in boekvorm voor jezelf af moeten laten drukken, is een dierbare herinnering voor later (echt DIERbaar hahaha).
    Fijn dat jullie zoveel dingen mogen doen!
    Apen vangen....inderdaad best wel een beetje gevaarlijk of niet....
    maar wel stoer hoor dames!! Ben benieuwd naar je volgende verslagen..
    Groetjes, Karin

  • 10 Mei 2010 - 00:21

    Pien:

    Heey dames!

    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen over het onderzoek straks! Heel gaaf dat jullie met die dolfijnen mogen werken!
    Veel plezier nog!

    xx Pien

  • 12 Mei 2010 - 17:17

    Wil:

    Hoi Mandy,wat een erg leuke foto onder "profiel"van jou samen met die dolfijn.
    Die foto had ik nog niet gezien bij de foto's die je opgestuurd hebt.

    groetjes WIl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Fortress Hill

Mandy

In 2010 ben ik afgereisd naar Hong Kong om daar 3 maanden op stage te gaan. Sindsdien ben ik verslaaft aan reizen en waarbenjij.nu. Beide zorgen er nog steeds voor dat ik elke vakantie lekker achter de computer kruip en mijn belevingen met de rest van mijn vrienden en familie deel! Willen jullie weten welke avonturen ik de laatste jaren tijdens mijn rondreizen heb beleeft, kijk dan even rond op mijn pagina!

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 46433

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Rondreis Jordanië

21 Juni 2013 - 12 Juli 2013

Java en Bali

16 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

Van Hongkong naar Bangkok

11 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Rondreis Egypte

24 April 2010 - 18 Juli 2010

Stage Hong Kong

Landen bezocht: