Eerste weekend in Hong Kong - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu Eerste weekend in Hong Kong - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

Eerste weekend in Hong Kong

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

04 Mei 2010 | Hong Kong, Fortress Hill

Hallo allemaal!

Leuk dat jullie weer een bezoekje komen brengen aan mijn waarbenjij.nu-site. In één van mijn vorige verslagen vertelde ik over de plannen voor het afgelopen weekend.

De eerste belangrijke gebeurtenis stond op afgelopen vrijdag: het verhuizen van de dolfijnen. Helaas, deze is niet doorgegaan. Ook China is in de ban van het rustig aan doen en de dolfijnen zullen dus morgen overgeplaatst gaan worden. Maar zoals Matthias al zei vandaag, we geloven het pas al we ze in hun nieuwe bassin kunnen aanraken.

Doordat de dolfijnen niet over gegaan zijn vrijdag kregen Leonie en ik de rest van de dag vrij (vanaf 10.30). We hebben deze ook met beide handen aangenomen en er onze eigen koninginnedag van gemaakt met ontzettend mooi weer (rond de 27 graden en veel zon). Eerste de route naar de uitgang bewandeld en weer vele mooi foto's gemaakt. We hebben nu ongeveer 1/4e van Ocean Park gezien, dus we hebben hier nog veel te doen! Na Ocean Park zijn we naar Kowloon gegaan en hebben we een bezoek gebracht aan de Wong Tai SinTempel. Een prachtig Chinees gebouw met veel wierook. Bij binnenkomst ontvang je als bezoeker wierrookstokken. Deze worden dan aangestoken en hiermee ga je dan rondjes lopen en voor een gebouw richting een boeddha?? schreeuwen en buigen. Ik heb me blijkbaar nog niet heel erg verdiept in het geloof van de Chinees. Gelukkig heeft Won Tai SinTempel ook een waanzinnige tuin waarvan ik ook weer veel foto's gemaakt heb.

Zaterdag zijn Leo en ik naar de Chi Lin Tempel en de Nan Lian Garden geweest. In de Chi Lin Tempel leven de nonnen. Foto's hiervan zeggen meer dan de woorden die ik hierover op kan schrijven. Zondag hebben we het hoogtepunt opgezocht. De Big Boeddha is één van de drukst bezochte bezienswaardigheden van Hong Kong en ligt midden in de bergen. Om bij deze boeddha te komen moet je eerst via een 20 minuten durende rit met een Cabel Car naar een dorpje worden gebracht. Hiervandaan kan je naar de Big Boeddha en de hier in de buurt liggende tempel waar ook nonnen wonen.

Zoals eerder te lezen was hebben we vandaan onze begeleider Matthias ontmoet. Matthias is oorspronkelijk Duits maar heeft voordat hij voor de universiteit van Singapore in Ocean Park Hong Kong ging werken, 10 jaar in Hawaii gewoond en gewerkt. Tegen ons praat hij helaas geen Duits maar alleen Engels.

Ons stageonderzoek is nog niet begonnen (heel frustrerend!) omdat Matthias vandaag pas weer terug was op kantoor. Morgen zullen we de laatste dingetjes met hem doornemen en kunnen Leonie en ik hopelijk beginnen aan ons stageonderzoek. Ons onderzoek gaat kort samengevat over hoe de dolfijnen A. en G. leren gedurende de onderzoeken die met hun gedaan worden.

Om weer naar uit te kijken: Gister kwam Rebecca met een enorm leuk voorstel. Twee keer per maand worden de langstaart Makaken in het bos van Hong Kong gevangen. Deze apen worden naar Ocean Park gebracht en hier gecontroleerd en eventueel gesteriliseerd door de dierenartsen en vervolgens weer uit gezet. Het leuke is: Leonie en ik mogen helpen!! Onder helpen wordt waarschijnlijk verstaan het helpen bij het controleren van de apen. Hopelijk mag ik hier een paar foto's van nemen en kan ik het aan jullie allemaal laten zien! Wanneer deze bijzondere dag zal zijn is nog niet bekent.

Zodra ik weer nieuwtjes heb laat ik een berichtje achter!

  • 04 Mei 2010 - 13:03

    Esmée&Tom:

    Hey Man,

    Leuk om te lezen dat het nog steeds bevalt in dat verre China!! De foto's geven weer een beeld van hoe jullie het hebben! Jaloers vanwege het Mooie weer!! Op 'koninginnedag' hebben jullie veeeeeel mooier weer gehad dan wij :( voornamelijk regen maar ja dat is Nederland ;)

    Veel plezier nog en tot je volgende verhaaltje

    xxx

  • 04 Mei 2010 - 17:43

    Wil:

    Is maar goed dat Matthias niet Nederlands tegen jullie praat,is niet goed voor jullie Engels:-),maar is er wat,dan zal hij jullie wel kunnen helpen,en ook woorden voor jullie kunnen vertalen,als jullie niet uit een woord kunnen komen.
    Verder weer een super leuk verhaal.

    groetjes Wil

  • 05 Mei 2010 - 00:20

    Pien:

    Heey!

    Leuke verhalen en mooie foto's! Volgens mij hebben jullie het daar wel naar jullie zin!
    Ik hou jullie in de gaten ;).

    xx Pien

  • 05 Mei 2010 - 06:32

    Laura:

    Echt super mooie foto's hoor!! is er echt mooi!

  • 05 Mei 2010 - 07:05

    Michel:

    Hey Mandy,

    Weer een leuk verhaal en mooie foto's uit een land waar het goed weer is:P

    groeten uit Nederland en tot je volgende verhaal.
    Michel van de Wouw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Fortress Hill

Mandy

In 2010 ben ik afgereisd naar Hong Kong om daar 3 maanden op stage te gaan. Sindsdien ben ik verslaaft aan reizen en waarbenjij.nu. Beide zorgen er nog steeds voor dat ik elke vakantie lekker achter de computer kruip en mijn belevingen met de rest van mijn vrienden en familie deel! Willen jullie weten welke avonturen ik de laatste jaren tijdens mijn rondreizen heb beleeft, kijk dan even rond op mijn pagina!

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 46463

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Rondreis Jordanië

21 Juni 2013 - 12 Juli 2013

Java en Bali

16 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

Van Hongkong naar Bangkok

11 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Rondreis Egypte

24 April 2010 - 18 Juli 2010

Stage Hong Kong

Landen bezocht: