Zoveel verschil! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu Zoveel verschil! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

Zoveel verschil!

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

29 April 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Mijn verblijfplekje: Fortress Hill. Nu ik de andere gebieden van Hong Kong leer kennen lijkt Fortress Hill wel één van de achterbuurten.
Ik woon zelf op een klein flatje (nr. M53) met een stapelbed en een 1 meter breed keukentje. Deze deel ik met Leonie (klasgenootje). Vanuit het raam kijk je uit over iets afschuwelijks en op straat ruikt het zo nu en dan erg vies.

Woensdag en vandaag zijn Leonie en ik Kowloon een beetje wezen verkennen. Dit gebied ziet er zo mooi uit. Het kent vele parken en je hebt er uitzicht op de in de avond verlichte skyline van Hong Kong. Woorden om te vertellen hoe mooi het er in Kowloon uit ziet heb ik niet, dus ik wil het jullie laten zien via de onderstaande foto's.
In Kowloon werden wij aangesproken door twee scholieren. Deze zenuwachtige meisjes wilde een interview met ons afnemen. Na afloop wilde ze met ons op de foto. Dit hebben wij natuurlijk met beide handen aangenomen om zo te vragen of zij ook met ons op de foto wilde!

Leonie en ik voelen ons als Chinezen in Nederland. We maken overal foto's van, hihi. Daarnaast voelen we ons ook wel raar hier. De mensen kijken ons allemaal na en lijken bang voor ons. We hebben vernomen dat Oosterse mensen ons vies vinden omdat zij denken dat Westerse mensen zich één á twee keer per week douche. Zo vaag..

Wat trouwens heel grappig is hier, is dat elk Chinees zijn eigen taak heeft op zijn werk. Zo hebben mensen een chef en die heeft een chef en vervolgens nog een chef van een chef. De kleinste klusjes worden bemand met mensen die dat de hele dag doen. Daarom ziet alles er hier ook zo mooi en schoon uit. Bij Mac Donalds staat er zo de hele dag een man te staan en te wachten tot die het afval van de tafel in de prullenbak kan gooien. Op straat lopen continue mensen schoon te maken (bijv. vegen en schoonspuiten). En gister kwamen we in Kowloon een vrouw tegen die het gras aan het knippen was met een klein schaartje..!

Leonie heeft een Hong Kong boekje meegenomen. En we hebben er al leuke dingetjes uitgehaald om te gaan bekijken de aankomende weken. Zo willen we naar de dierentuin in Hong Kong, de paardenrace die elke woensdagavond wordt gehouden, de roze Chinese dolfijnen (die ontzettend zeldzaam aan het worden zijn vanwege het vuile water hier) spotten aan de kust en vele natuurparkjes en Chinezen gebouwen opzoeken.

Ik hoop dus dit weekend al van één van de bovenstaande bezienswaardigheden mooie foto's te kunnen maken! Geniet van de mooie en lelijke foto's van Fortress Hill en Kowloon!

  • 29 April 2010 - 13:17

    Daisy:

    De foto's van het park zijn schitterend!!

  • 29 April 2010 - 14:39

    Annemae:

    Wat supervet allemaal man!

  • 30 April 2010 - 08:14

    Wil:

    Kan je wel zeggen,twee werelden van verschil.
    Als je jullie uitzicht bekijkt,en dan dat park.

    xxx

  • 03 Mei 2010 - 21:06

    René:

    Het klink lullig om te zeggen, maar je zit idd in een getto :P.
    Gelukkig kan Hong Kong ook heel mooi zijn! Zulke (schone) parken heb je hier niet!

    Succes met al jullie bezienswaardigheden komende weken!

    X René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Mandy

In 2010 ben ik afgereisd naar Hong Kong om daar 3 maanden op stage te gaan. Sindsdien ben ik verslaaft aan reizen en waarbenjij.nu. Beide zorgen er nog steeds voor dat ik elke vakantie lekker achter de computer kruip en mijn belevingen met de rest van mijn vrienden en familie deel! Willen jullie weten welke avonturen ik de laatste jaren tijdens mijn rondreizen heb beleeft, kijk dan even rond op mijn pagina!

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 46483

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Rondreis Jordanië

21 Juni 2013 - 12 Juli 2013

Java en Bali

16 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

Van Hongkong naar Bangkok

11 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Rondreis Egypte

24 April 2010 - 18 Juli 2010

Stage Hong Kong

Landen bezocht: