Eerste week stage - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu Eerste week stage - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

Eerste week stage

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

27 April 2010 | Hong Kong, Fortress Hill

Na ho,

weer een nieuw verslagje vanuit het warme Hong Kong. Gister was het 24 graden, zon en veel smog. Vandaag begon de dag koel maar na 12 uur begon de temperatuur aardig op te lopen. Gelukkig waren de bergen vandaan weer aan de "overkant" van de zee te zien. Maar de dagen zijn hier over het algemeen lekker rond de 28 graden en droog.

Gister voor het eerst kennis gemaakt met onze stageplek/begeleider(s) en de dolfijnen. Onze stagebegeleiders zijn Rebecca allias Bec en Matthias. Bec is een Australische die hier in 2007 stage is komen lopen en niet meer weg is gegaan. Matthais is het hoofd van het research gedeelte en we hebben hem gister alleen nog maar via Skype ontmoet omdat hij momenteel in Singapore werkt. Ocean Park is echt zo vet als het er op de foto's uit zag (misschien nog wel leuker en mooier dan op de foto's!!.) Gister kregen we ons eigen O.P.-shirtje en pasje. We hebben toen van 9 uur tot 4 gewerkt en de eerste sessies met de twee dolfijnen (G. en A.) gehad (en het was zo vet!!). Ocean park heeft in totaal 16 dolfijnen, waarvan er 8 in de show meedraaien en 8 in het onderzoek meewerken.

Vandaag was een korte werkdag, van half 10 tot half 12 een sessie met G. en A. gehad. Ik mocht dit keer één van de dolfijnen leiden bij zijn onderzoek. Daarbij moest je met je hand de neus aanraken en de dolfijnen sturen. Het dier voelt een beetje naar rubber:P Na de twee uurtjes die we moesten werken zijn Leonie en ik even het park in geweest om de panda's (giant and red) en de wonderbaarlijke vissen die ze hier in China hebben te bekijken (hier heb ik foto's van(A)). Ze zeggen dan wel dat het dierwelzijn in China niet zo bevorderlijk is. Maar dan hoort Hong Kong dus echt niet bij China (of in ieder geval Ocean Park niet). De dieren hebben ruime en mooi opgezette verblijven en er zijn dag en nacht verzorgers bij. De rode panda's worden hier zelfs getraind. De verzorger vroeg vandaag aan één van zijn dieren om te zitten en te blijven. BIZAR!! Eén nadeel eraan die panda volgde zijn verzorger overal, zo gehecht dat die aan hem was. Het beestje volgde gewoon nog beter dan een hond op commando.
De foto's van deze kleine trip door het park zet ik zo snel mogelijk bij dit verhaal!

We gaan nu elke dag met de bus naar onze stageplek. Een half uurtje met de bus kost hier 40 cent:D Eén nadeel buschauffeurs zien hun bus echt als een racewagen. Ze rijden en remmen als gekken. Het is hier ook heel gewoon in de bus om niets tegen de chauffeur te zeggen. Dus de chauffeurs worden ook gefrustreerd (of zenuwachtig) als we ze iets vragen. Daar gaan ze nog harder van rijden en heel boos van kijken...
Over bussen gesproken, op de terugweg naar huis heeft ook Leonie haar eerste zelfmoordpoging ondergaan. Ze sprong zonder dat ik het zag de weg op en kwam voor een toeterende bus:P Dat krijg je als het verkeer hier uit een andere richting komt.

De straten van Hong Kong zijn ook heel erg schoon. Gister iemand tegen gekomen die zijn roggel in een prullenbak loosde en roken doen ze ook boven prullenbakken of ze spoelen hun as met het water uit hun drinkflesje weg. Wat niet zo fris is zijn de katten die in de winkels te vinden zijn. Daarnet zagen we een kat in een notenwinkel boven op de noten liggen (was wel een mooie kat, een abbasijn achtige). En we kwamen net in een supermarkt waar een geslacht varken lag en waar ze het vlees van aan het afhalen waren. 't is dan wel vers vlees, maar toch. Gelukkig hebben Leo en ik nu onze vaste supermarkt waar het ontzettend netjes is en lekker fris ruikt (ondanks dat er vissen levend in hun aquarium zwemmen). En daarbij hebben we vandaag een o zo Europese Subway gevonden waar je belegde broodjes kan halen, jummie!

Morgen en donderdag zijn wij vrij van stage. Vrijdag wordt een spannende dag want dan worden de eerste vier dolfijnen overgeplaatst naar hun nieuwe bassin. Maandag gaan de overige vier over en gaan we Matthias in real life zien! Wie weet wat we op onze vrije dagen beleven, ik hou jullie op de hoogte! Tot snel!

• 27 April 2010 - 07:18

Ceesy:

Hey Mandy (en Leo),

Mooi verhaal! Ziet er goed uit daar.. Alleen die smog lijkt me volgens mij echt rot! Ben benieuwd naar foto's :D

Cees

• 27 April 2010 - 07:47

Michel:

Hey mandy,

Leuk dat het zo goed bevalt al. Veel plezier verder en ik lees je verhalen. Hier is het ook lekker weer, geen regen iig.
    Groeten

• 27 April 2010 - 07:52

Tom:

Hallo dames,

Leuk om te horen dat jullie t naar jullie zin hebben. En fijn dat er ook normaal eten is :P

Succes verders en tot de volgende belevenis.

Groetjes Tom

• 27 April 2010 - 08:03

Wil:

Hoi Mandy en Leonie

Julie vermaken je wel zo te horen.
    Allemaal spannende dingen die jullie meemaken.
    Kijken jullie wel uit met oversteken!!!
    We willen wel dat jullie heel huids terug komen hoor.

groetjes Wil

• 27 April 2010 - 08:42

Opa En Oma:

heel veel lieft van opa en oma.
    We zijn blij dat je het naar je zin hebt.

groetjes opa en oma

• 27 April 2010 - 09:29

Daisy:

Heee wat een verhaal zeg ;) Kijk elke keer weer uit naar de nieuwste verhalen :P
    Nog veel plezier!!!

xXx

• 27 April 2010 - 10:58

Martin:

leuk verhaal schatje. wel een vreemde vis trouwens, lijkt niet echt natuurlijk :P.

later wil ik nog wel een keer met jouw naar Hong Kong, lijkt me echt vet. kus

• 28 April 2010 - 06:45

Laura:

Leuk om zo op de hoogte te blijven, je maakt veel mee zeg!
    en de foto's zijn erg leuk.
    Geniet er lekker van

xxx

• 28 April 2010 - 08:18

Karin:

Hoi Mandy en Leonie,

Toen Demi de foto's van je zag, vooral die met de panda, wilde ze je wel komen opzoeken!!
    Het is ook wel een uniek plekje in de wereld hoor, wat jullie hebben uitgezocht!!
    Heel veel plezier en ik blijf jullie reisverslagen volgen.
    Groetjes uit een ook lekker zonnig Doorn

• 28 April 2010 - 19:52

René:

Ni hao!

Mevrouw zit tussen de chinezen! :D
    Zo te lezen hebben jullie het wel naar je zin daar. Maar wat een gedoe op het vliegveld zeg haha.
    De dolfijntje bevallen je wel? Als je aan het einde van de stage bent, kun je dan ook een show met ze doen? Zal wel super gaaf zijn! Kun je bij thuiskomst aan de slag bij het Dolfinarium haha. Ook leuk al die panda's.

Het lijkt me wel een flinke cultuurschok als je daar aankomt. Begin je er al een beetje aan te wennen?
    Die vissen zijn echt gezwelkoppen zeg!

Heel veel plezier daar verder!
    Het is nu wachten op je volgende verhaaltje! :).

Zai jian!

Kus René

• 30 April 2010 - 20:04

Sander:

Leuke verhalen en mooie foto's van je eerste dagen in Hong Kong! Veel plezier met je vrije dagen!