xing-qi mmm (week 5) - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu xing-qi mmm (week 5) - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

xing-qi mmm (week 5)

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

30 Mei 2010 | Hong Kong, Fortress Hill

hallo allemaal,

Weer heel veel bijzondere dingen meegemaakt deze week!

Maandag begon met het leren kennen van een nieuwe medestagiair Benita. Benita is van oorsprong Canadees, maar haar ouders kwamen uit Hong Kong en daarom is Benita op haar 5e levensjaar terug gekomen naar Hong Kong. Vanwege haar Canadese paspoort studeert Benita nu in Canada diergeneeskunde (1e jaars).

Dinsdag was een erg normale dag tot de laatste sessie. Rebecca kwam met het nieuws dat Leonie en ik onze eerste "eigen" training met een dolfijn mochten doen!! Rebecca was wel de hele tijd aan onze zij en blies op het fluitje wanneer de oefening goed uitgevoerd werd. Het was echt heel leuk en zenuwslopend! Ik had dan wel al de 23 handgebaren uit mijn hoofd geleerd, maar als je ze dan in een rap tempo moet gaan uitvoeren omdat de dolfijn anders verveeld raakt is het toch even je hoofd erbij houden. Ik begon met ja en blow bubble en vervolgde er nog wat commando's als sing en kiss achter aan.

Woensdag was het dan eindelijk zo ver, de paardenrace! Bij binnenkomst was het dan te zien hoe groot het eigenlijk allemaal is. Overal stonden drankkraampjes en andere kraampjes. In een bak werden de paarden geshowd zodat je daar al kan kijken welk paard je aan staat om op te wedden. Leo en ik keken de eerste race toe vanaf de kant, waarna we naar het loket zijn gegaan en samen op zes van de acht racen hebben gewet op één paard. Ik nam race 2,4 en 6 voor mijn rekening en het was bij race 2 al meteen raak! Paard 1: Toy Story behaalde eerste plaats. Mijn vreugde kon niet op en mijn inzet werd verdubbeld (van 1 naar 2 euro, jeej!) Mijn vreugde dansje bereikte ook een andere Nederland en zo leerde wij woensdagavond Wing kennen. Wing is een chinees uit Rotterdam die logeerde bij zijn oma, en het was wel heel raar om hem zijn eerste zin te horen zeggen. Het was even omschakelen dat een Chinees Nederlands praten. Wing had in race 1 op het juiste paard ingezet en iets meer dan 200% gewonnen. Leo en ik brachten de rest van de avond met hem door en kregen enkele bezienswaardigheden tips om de aankomende weken in Hong Kong te bezichtigen.

Donderdag begon onze missie: Apen vangen. Andy (vrijwilliger bij dolfijnen van Ocean Park) was ook mee, dus dat was erg gezellig. Eigenlijk had het achteraf helemaal niets met apenvangen te maken wat wij deden. De apen waren al gevangen en zagen in een dwangkooi. Het enige wat je kon doen is de deur aandrukken zodat ze in een hoekje werden gedreven en een andere, kleinere dwangkooi in liepen. Daarin kan je dan het aapje tegen de reling drukken en dan wordt die in slaap geprikt door de dierenarts. Vervolgens worden alle slapende apen naar de eerste controle tafel gebracht, waar de chip en het gewicht worden gecontroleerd en oogdruppels bij het dier worden toegediend. De dieren met worden hierna naar een controle dierenarts gebracht die het dier lichamelijk controleert, zijn entingen geeft en eventueel met een injectie steriliseert. Als de aap een nieuwe vrouwelijke aap was werd zij naar de operatietafel gebracht waar een andere dierenarts haar ging opereren. Na de behandeling van een van de dierenartsen werd en een foto van het dier gemaakt en vervolgens naar de Recovery gebracht waar het kon uitslapen.
Mijn taak: het eerste half uur was ik babysitter van een aapje Andy (vernoemt naar vrijwilliger Andy) van 1 á 2 dagen oud!! Andy was verstoten door zijn onbekende moeder. Daarna was ik apendrager en droog ik de apen van de dierenarts naar de foto en vervolgens naar de recovery. In de middag werd het handschrift van de jongens bij de eerste controle tafel er niet duidelijker op en konden de dierenartsen niet meer lezen wat het chipnummer en het gewicht van de apen was en ging het tempo te langzaam. Daarom namen Leonie en ik deze taak over en hebben wij de hele middag apen gewogen en gecontroleerd op chip (komt ons dierenartsassistente diploma toch nog van pas). Na 14.00 uur ging de eerste aan dood aan oververhitting en werd onze tafel nog meer op de proef gesteld doordat wij alle apen vochtig moesten houden en continue moesten temperaturen. Andy is de hele middag bij zijn potentiële moeder gelegd die hem tegen de wand van haar hok gooide. Dat zat er niet goed uit voor het kleien aapje. Maar eindgoed al goed, in totaal overleed er één aap aan oververhitting en werd babyaapje Andy in een voeremmer gelegd waarna één aap hem meenam. Tijdens deze dat hebben wij Chris leren kennen, hij voerde bij de controle tafel de functie van de dierenarts uit. Chris komt oorspronkelijk uit Hong Kong maar is op zijn 2e naar Australië verhuist, hier is hij nu 5e-jaars student diergeneeskunde.

Dit weekend zijn Leonie en ik op advies van Wing naar de clocktower in TST geweest. Hier werden beroemde mensen met licht geprojecteerd op een gebouw. Vandaag zijn wij naar het plaatsje Stanley geweest. Hier hebben wij heel veel souvenirs gekocht, voor het eerst op een terrasje gezeten en voor het eerst vlees gegeten (buiten de Mac Donalds en Subway om). Verder was het plaatsje niet heel bijzonder.

Morgen gaan Leo en ik waarschijnlijk bij één van de dierenartsen eten met het Research Team en dinsdag waarschijnlijk met hun de bar in. Maar of het echt door gaat.... dat horen jullie volgende week wel weer!

  • 30 Mei 2010 - 23:43

    Samantha:

    Hey!!

    Niceeee! klinkt leuk daaro! :D Niet Nederland teveel missen hea ;)

    Liefs Sammy

  • 31 Mei 2010 - 00:07

    Pien:

    Heey!

    Het gaat er wel een beetje ruw aan toe met die apen, of lijkt dat maar?
    Dat kleine aapje is echt heeeel lief!

    xx Pien

  • 01 Juni 2010 - 12:13

    Daisy:

    Wat een schattig aapje!
    Het ziet er btw niet allemaal hygienisch uit zoals de 'operatietent'. Heel anders dan NL dus... Nog veel plezier!!!
    Bye xx

  • 03 Juni 2010 - 12:29

    Ceesy:

    Hey Mandy!!!!!

    Lang niets van me laten horen! Maar heb veel van je verhaaltjes gelezen!!! Ziet er goed uit daar!

    Leuk dat je het goed naar je zin hebt!

    Goed dat je een 'Canadeese' medestagiair hebt!! Da's goei VOLK!! :P

    x vanuit Holland


  • 11 Juni 2010 - 18:55

    Tim:

    dat aapje heeft wel een hoog schattigheidsgehalte zeg :P 's wel vet trouwens al die nieuwe mensen ontmoeten =D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Fortress Hill

Mandy

In 2010 ben ik afgereisd naar Hong Kong om daar 3 maanden op stage te gaan. Sindsdien ben ik verslaaft aan reizen en waarbenjij.nu. Beide zorgen er nog steeds voor dat ik elke vakantie lekker achter de computer kruip en mijn belevingen met de rest van mijn vrienden en familie deel! Willen jullie weten welke avonturen ik de laatste jaren tijdens mijn rondreizen heb beleeft, kijk dan even rond op mijn pagina!

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 46427

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Rondreis Jordanië

21 Juni 2013 - 12 Juli 2013

Java en Bali

16 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

Van Hongkong naar Bangkok

11 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Rondreis Egypte

24 April 2010 - 18 Juli 2010

Stage Hong Kong

Landen bezocht: