Aankomst HURGHADA - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu Aankomst HURGHADA - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

Aankomst HURGHADA

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

28 Augustus 2011 | Nederland, Doorn

De laatste dagen zouden we doorbrengen in Hurghada. 's Ochtends moesten we al om 6 uur op om ons klaar te maken voor onze 5 uur durende reis per minibusje naar het vakantieoord. Onderweg hebben we vooral veel zand gezien maar kwamen we ook langs een gigantisch windmolenpark! Dat hadden we echt nooit verwacht, zo milieuvriendelijk!

Het resort in Hurghada was echt heel mooi en we konden goed eten. We hadden een huisje aan het water en als we op ons balkonnetje stonden konden we om het hoekje de zee zien. In Hurghada zijn we één dagje wezen snorkelen omdat die natuurlijk overal wordt aangeraden en van horen blijkt dit de attractie van de rode zee te zijn. Het snorkelen viel ons wel een beetje tegen, dit omdat ondanks we natuurlijk mooie vissen hebben gezien het toch allemaal te toeristisch was. En het bleek wel weer dat ik niet tegen varen kan....bleh... vooral als er dan ook nog eens een golf zout water in de snorkel terecht komt.
Uit eigen initiatief zijn we overdag naar Hurghada geweest, en ik kan zeggen dat er overdag echt niets aan is. De taxichauffeur bracht ons naar 1 van zijn vrienden en we moesten daar maar even een kopje thee drinken en een verhaaltje aanhoren. De verkopers waren hier natuurlijk net als overal in Egypte blij dat er toeristen kwamen en drongen zich dan ook ongevraagd erg aan je op (wat tevens ergens wel te begrijpen is, iedere euro die ze verdienen betekend veel voor ze). Daarnaast maakte de taxi waarmee we naar de stad gingen een vaag geluid en viel die bij een stoplicht ook ineens uit en leek het erop dat we hem aan moesten gaan duwen.
Kortom na 5 dagen strand en een zwambad hadden we dit wel gezien en waren we toe aan de terugweg naar huis. Op weg naar het vliegveld kwam we erachter dan Hurghada 's avonds veel levendiger is en het met de lichtjes aan het dan toch een leuker gebied is.

Mocht je twijfelen om naar Egypte te gaan dan moet je zeker gaan. Wij vonden voornamelijk de Nijlcruise echt de moeite waard!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Doorn

Mandy

In 2010 ben ik afgereisd naar Hong Kong om daar 3 maanden op stage te gaan. Sindsdien ben ik verslaaft aan reizen en waarbenjij.nu. Beide zorgen er nog steeds voor dat ik elke vakantie lekker achter de computer kruip en mijn belevingen met de rest van mijn vrienden en familie deel! Willen jullie weten welke avonturen ik de laatste jaren tijdens mijn rondreizen heb beleeft, kijk dan even rond op mijn pagina!

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 46434

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Rondreis Jordanië

21 Juni 2013 - 12 Juli 2013

Java en Bali

16 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

Van Hongkong naar Bangkok

11 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Rondreis Egypte

24 April 2010 - 18 Juli 2010

Stage Hong Kong

Landen bezocht: