Aankomst CAIRO - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu Aankomst CAIRO - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

Aankomst CAIRO

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

28 Augustus 2011 | Nederland, Doorn

16/8: De nacht hebben we doorgebracht in een nachttrein. Deze treinrit duurd zo'n 12 uur, waardoor we om 5 uur 'sochtends aan kwamen in Cairo. De nachtrein is echt een heel bijzonder ervaring. De ruimte is klein, maar net groot genoeg voor zijn 2e (als je tenminste een stel bent want met iemand anders had ik niet zo dicht op elkaar kunnen leven). De bedden zijn een soort van stapelbed, waarbij het bovenste bed enkel met een schanier en wat touw aan de muur is vastgemaakt. Ik mocht dus ook boven slapen want Mart was bang er doorheen te zakken. De wc bevind zich in de gang (waar geen wc-papier aanwezig was) en op weg naar de wc moest je langs mensen die gewoon in de trein stonden te roken...

Maar goed aangekomen in Caïro krijg je de volgende shock van je leven. We zagen erge dingen: heel veel afval op de straat en kinderen die bedelen; bizarre dingen: mensen die de snelweg overstaken, kamelen die tussen de auto's door lopen (en ook politie te kameel), een bord met verboden te parkeren waar de auto's 2 rijde dik geparkeerd staan (het mooie is namelijk dat niemand weet wat de borden betekenen omdat je geen rijles neemt en je rijbewijs koopt), koeien en kippen die in open vrachtwagens vervoerd worden met de bloed hete zon erop (zo ie zo overladen vrachtauto's) en vooral bestuurders die roekeloos rijden; maar ook mooi dingen: de piramides (die zijn echt wonderbaarlijk!).

Vandaag bezochten we 's ochtends de beroemde piramides en sfinx (hoewel die laatste mij wel een beetje tegenviel)en een verschrikkelijk theewinkeltje. En 's middags bezochten we het Egyptisch museum. Daarnaast hadden we in Caïro echt een hele mooi en luxe bungalow waar we heerlijk konden overnachten, eten en zwemmen. Dus al met al was dit echt een topdag!

17/8 Op deze dag hadden we een tour door Caïro en bezochten we de Mohammed moskee en de citadel en bekeken we vanuit het busje weer eens de manier van leven van de Egyptenaren, en dat is echt geweldig om te zien!!

18/8: Was weer een vroege dag. Om 6 uur gingen we al uit de veren om vandaag onze koers richting Alexandrië te zetten. Onderweg kwamen we weer de gekste auto's, vrachtwagen, brommertjes en mensen (die de snelweg over staken) tegen. Alexandrië was voor Martin iets dat hij heel graag wilde zien en ook erg leuk vond. Voor mij daar in tegen was het een stad zoals alle andere met hier en daar een overgebleven stenen pilaar. Ik vermaakte me daarom ook weer uitstekend met rare auto's, afval en bijzondere mensen kijken i.p.v. de historische monumenten te bewonderen. Wat ik trouwens wel indrukwekkend vond was de ondergrondse begraafplaats! Maar toen we af werden gezet bij de grootste bibliotheek van Afrika? en we er niet in konden maar alleen een wandelingetje er voorlangs konden maken had ik Alexandrië wel gezien. Het was dan ook tijd om weer richting Caro te gaan om daar een diner te hebben bij één van onze gidsen om daarna nog 1 nachtje in dat heerlijke bungalowtje van Caïro te vertoeven voordat we richting Hurghada zouden rijden om daar nog wat dagen te gaan relaxen.

PS. de benzine is hier 2,50 Egyptische pond / liter!! WAT???!!! Beetje te verklaren doordat Egypte een land met olie is en er dus zelf goedkoop aan kan komen, maar dan nog...



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Doorn

Mandy

In 2010 ben ik afgereisd naar Hong Kong om daar 3 maanden op stage te gaan. Sindsdien ben ik verslaaft aan reizen en waarbenjij.nu. Beide zorgen er nog steeds voor dat ik elke vakantie lekker achter de computer kruip en mijn belevingen met de rest van mijn vrienden en familie deel! Willen jullie weten welke avonturen ik de laatste jaren tijdens mijn rondreizen heb beleeft, kijk dan even rond op mijn pagina!

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 46457

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Rondreis Jordanië

21 Juni 2013 - 12 Juli 2013

Java en Bali

16 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

Van Hongkong naar Bangkok

11 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Rondreis Egypte

24 April 2010 - 18 Juli 2010

Stage Hong Kong

Landen bezocht: