Nijlcruise - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu Nijlcruise - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

Nijlcruise

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

28 Augustus 2011 | Nederland, Doorn

Onder het genot van de warme zon, een drankje, het zwembad op het dek en een geweldig uitzicht varen we van Luxor naar Aswan. Ondertussen wordt gestopt om tempels te bekijken. Zo stoppen we even bij Edfu om daar via paard en wagen naar de tempel van Edfu gereden te worden. Deze tempel is ook weer prachtig, het blijft onvoorstelbaar hoe zulke tempels gebouwd zijn. We blijven niet al te lang bij de Edfu tempel en dat is maar goed ook. Op dit tijdstip van de dag, met een brandende zon, wil je al weer snel in je kamer of in het zwembad liggen. En de zon is hier al zo verschrikkelijk heet om half 10 's ochtends.

Eenmaal in Aswan aangekomen bezoeken we de tempel van de krokodillen god en wordt ons enkele excursie opties aangeboden. In de tempel maken weer veel foto's en vragen we ons af of het voor onze fotokijkers nog wel spannend blijft om onze foto's te bekijken; al weer een tempel. Onze excursie keuze is snel gemaakt: Abu Simbil is een must see voor ons en als extra gaan we naar een dorpje waar je met een feluka en een motorbootje naar toe wordt gebracht, een schooltje kan bezoeken en krokodillen kan vast houden.

De reis naar Abu Simbil verloopt buitengewoon. Om 5 uur 's ochtends wordt onze bus onder begeleiding van politie door de woestijn heen gereden (waar we ook nog een fata morgana zien, gelukkig waren we niet zo dorstig). Onderweg komen we nog wat mensen met geweren tegen en staat er een tank langs de weg... De tempels van Abu Simbil zelf zijn weer erg mooi, en hoewel je van buitenaf wel wat naden kan zien van waar de tempel ooit in stukken is gezaagd om het te verplaatsen is daar binnen niets van te zien. Na een week lang de hiërogliefen te hebben leren lezen in de andere tempels wordt het in deze tempel ineens mogelijk zelf wat dingen te ontcijferen.

15/8 is de laatste dag van de nijlcruise en we moeten afscheid nemen van onze geweldige gids, waarmee we 4 geweldige dagen hebben gehad, voordat we op de op de nachttrein stappen naar Caïro.

Verslag uit: Nederland, Doorn

Mandy

In 2010 ben ik afgereisd naar Hong Kong om daar 3 maanden op stage te gaan. Sindsdien ben ik verslaaft aan reizen en waarbenjij.nu. Beide zorgen er nog steeds voor dat ik elke vakantie lekker achter de computer kruip en mijn belevingen met de rest van mijn vrienden en familie deel! Willen jullie weten welke avonturen ik de laatste jaren tijdens mijn rondreizen heb beleeft, kijk dan even rond op mijn pagina!

Actief sinds 03 April 2010