LUXOR - Oostoever - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu LUXOR - Oostoever - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

LUXOR - Oostoever

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

28 Augustus 2011 | Nederland, Doorn

12/08: In de middag bezoeken we de tempel van Karnak. Elke farao behoorde iets toe te voegen aan de tempel. De meeste creaties zijn afkomstig van Ramses II omdat deze farao 67 jaar lang regeerde. Toetanchamon heeft enkel één sphinx toegevoegd aan Karnak omdat hij enkel vanaf zijn 11e tot zijn 19e jaar koning was. Aan de buietenkant van de tempel loopt een pad die aan weerzijde gekenmerkt wordt door rammen. De beelden van deze dieren zijn hier neergezet door Ramses I, de man met ram in zijn naam. Ondanks elke koning iets aan de tempel toevoegde behoorde de tempel toe aan City I, de vader van Ramses I. In de tempel zijn drie kamers waartoe de middelste aan City toe behoord, de rechter tot zijn vrouw en de linker tot zijn zoon. Deze kamers zijn om de koning en zijn familie te herdenken.

Vervolgens bezoeken ze de Kolossen van Menon. De kolossen zijn erg groot maar lang duurt ons bezoek aan deze bezichtiging niet omdat er niet eel meer te zien is. Naast de twee kolossen, waarvan de linker uit één steen bestaan en de rechter uit vele stenen, is de tempel die ooit achter de kolossen stond verdwenen door aardbevingen en overstromingen.

Vrijdagavond bezoeken we Luxortempel. In de Egyptische tijd werd hier vier dagen gefeest om de bruiloft van Ramses en zijn vrouw te vieren. Dit festival starten in Kanak waarna na een halve dag het feest wordt voortgezet op de Nijl. Via de Nijl voerde de schepen dan naar Luxortempel om hier de vier feestdagen door te brengen. Hierna liepen de feestgangers over de sphinxallee terug naar Kanak. Het feest nam in totaal één week in beslag. Het verhaal dat ik zojuist beschreef staat beschreven op de muren van de Luxortempel. Hierop zie je mensen eten, drinken, dansen en acrobatiek uitvoeren.

Verslag uit: Nederland, Doorn

Mandy

In 2010 ben ik afgereisd naar Hong Kong om daar 3 maanden op stage te gaan. Sindsdien ben ik verslaaft aan reizen en waarbenjij.nu. Beide zorgen er nog steeds voor dat ik elke vakantie lekker achter de computer kruip en mijn belevingen met de rest van mijn vrienden en familie deel! Willen jullie weten welke avonturen ik de laatste jaren tijdens mijn rondreizen heb beleeft, kijk dan even rond op mijn pagina!

Actief sinds 03 April 2010