Eerste dag in Hong Kong - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu Eerste dag in Hong Kong - Reisverslag uit Fortress Hill, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Hong Kong

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

25 April 2010 | Hong Kong, Fortress Hill

Hoi allemaal!
Leonie en ik zijn in Hong Kong. De reis ging wel heel erg goed (het was minder eng dat verwacht). We hebben met gemiddeld 1000 km per uur de afstand van 9914 km afgelegd.

Eénmaal in Hong Kong stonden we daar dan. Uit de gate en zonder bagage. We gingen de roltrap af en kwamen bij een soort metro. Leo en ik dachten dat we weg moesten zonder bagage, maar nee! De metro bracht ons naar onze bagage. Uit de metro moesten we eerst onze paspoorten laten zien. Die chinees keek heel streng en lang naar ons paspoort en ons Visum. We kregen 10 stempeltjes in ons paspoort en mochten toen doorlopen voor onze bagage en langs de douane. Eénmaal daar langs sta je dan machteloos zonder geld op een vliegveld. Heel lang zoeken voor een pinautomaat en dan nog uitzoeken hoe zo'n ding nou eigenlijk werkt in het chinees....

Bus was ook al een ramp, er zijn twee soorten bussen en natuurlijk stonden wij met onze 30 kg bagage aan de verkeerde kant van het vliegveld bij de verkeerde bus... *zucht.. Uiteindelijk de goede bus gevonden. En het blijkt dat die links rijden hier, en dat is natuurlijk niet handig als je Mandy heet. Ik loop gewoon over straat als ik denk dat het kan (want er komt toch niets aan). Maar ze komen natuurlijk via de achterkant... Oversteken als het stoplicht op rood staat en denken dat er niets aankomt werkt dus ook niet.

We hebben al gezien dat de mensen hier van picknicken houden. Overal zitten mensen op kleedjes gewoon midden op de stoep te eten. En de stijgers die wij in Nederland van metaal om ons huis heen zetten als we verbouwen, die maken ze hier van bamboe...

Vanavond voor 1,50 bij de mc Donalds gegeten (frietje+cola). De dierenwinkel hier bekeken waar de jonge poesjes in de etalage liggen. Daarna boodschappen gedaan waar de vissen gewoon nog levend in bakken zwemmen. En ben nu van plan mij nu te gaan douche onder een douche die ze boven een wc-pot hebben gebouwd???!! (geen grapje, zie foto) Dus ik hou het voor gezien. Het is dan wel half 4 in Nederland maar hier is het nu al donker en half 11, morgen weer om 7 uur lokale tijd op.

Hou jullie op de hoogte! Morgen mijn eerste stagedag, dus dat zou ook wel veel verhalen met zich mee brengen.

  • 25 April 2010 - 16:15

    Karin:

    hé Mandy,

    Je leuke verslag gelezen!! Je schrijft echt ontzetetnd leuk!!
    Moest wel lachen om al die dingen die daar anders zijn dan hier...
    Blij dat je reis meegevallen is!!
    Slaap lekker en succes met de ontdekkingsreis van morgen....
    groetjes, karin en fam

  • 25 April 2010 - 17:41

    Hans En Maria:

    Hoi Mandy
    Leuk ook jou reisverslag te lezen,ben heel blij dat de reis je is meegevallen, maakte me na gisteavond wel zorgen over, maar gelukkig komt alles goed. Veel plezier samen met de chineesjes en tot snel.

  • 25 April 2010 - 17:47

    Samantha:

    Hiya girl!!

    Goed begin dus!! haha.. Ik wens je heel veel plezier in China!!! en we doen wel een keer een reuni met foto's als je weer terug bent!!

    Liefs Sammy

  • 25 April 2010 - 19:07

    Sanne:

    Hee Mandy!!

    Het begon dus goed allemaal! haha!
    Grappig dat er zo veel verschillen zijn.
    Leuk hoor, je gaat het er vast fantastisch hebben :)
    Heel veel succes morgen op je stage en ik blijf je verhalen in de gaten houden!

    Liefs en Xxx Sanne

  • 25 April 2010 - 20:19

    Anne-Marie:

    Hey Mandy!

    Het zal wel echt heel anders zijn dan we hier in Europa gewend zijn. Wel erg spannend! Wel gezellen dat je met zn 2en bent :D Heel veel succes met je opdracht en veel plezier!

    Liefs Anne-Marie

  • 26 April 2010 - 03:59

    Willemien:

    Hoi Mandy,
    Ik ben de zus van Cees en een nichtje van Leonie en ik wilde je heel veel succes en natuurlijk plezier wensen! Ik ben benieuwd naar jullie verhalen! Jullie zullen waarschijnlijk nog wel van de ene in de andere verbazing vallen!
    Groetjes, Willemien

  • 26 April 2010 - 06:50

    Joep:

    Otteottepingping! Veel plezier daar!! Gr. Joep

  • 26 April 2010 - 09:14

    Annemae:

    Haha goed begin! Ben benieuwd naar je verdere verhalen! Gr Annemae

  • 26 April 2010 - 11:27

    Wil:

    Leuk dat jullie mee mogen maken om de dolfijnen te verhuizen naar een groter bassin,dat zal ook niet iedere dag voorkomen.
    En dat jullie het een heel leuk park vinden,is goed om te horen.
    Is dus niet tegen gevallen,want dat was nog afwachten wat jullie daar aan zouden treffen.
    Jullie hadden je er zo op verheugd,als het dan niet zo was als jullie in gedachten hadden,dan was dat een grote tegenvaller,maar gelukkig is dat niet zo.

    Veel plezier met de dolfijnen.

    xxx

  • 26 April 2010 - 18:59

    Janet:

    Hoi Mandy,

    Ik heb net je verhaal gelezen. Ook leuk om jou versie van jullie ervaringen te lezen.
    Ik wens jou ook heel veel plezier. Maak er samen een mooie tijd van.

    tot jullie volgende verhaal.

    groetjes Janet (zus van Leonie)

  • 26 April 2010 - 18:59

    Janet:

    Hoi Mandy,

    Ik heb net je verhaal gelezen. Ook leuk om jou versie van jullie ervaringen te lezen.
    Ik wens jou ook heel veel plezier. Maak er samen een mooie tijd van.

    tot jullie volgende verhaal.

    groetjes Janet (zus van Leonie)

  • 26 April 2010 - 19:28

    Dayenne:

    Heyy Mandy!

    Wat een leuk begin al zo en wat ben ik benieuwd naar de rest van je ervaringen daar! Jullie 2e dag zit er alweer op in Hongkong, dus dat verhaal zal eerdaags wel komen! Geniet er van!!!

    Liefs Dayen

  • 26 April 2010 - 19:39

    Ingrid:

    haha, Scheelt ruimte en tijd, kun je alles gelijk schoonspoelen na het toiletteren;) en natuurlijk toiletteren tijdens het douchen... Maar blij dat je de reis hebt overleefd! We houden contact! XXX

  • 26 April 2010 - 19:43

    Peggy:

    Heej mandy,

    Leuk om jullie eerste ervaringen te lezen ;) Hoe was jullie eerste dag op stage?? We echt raar die badkamer die jullie hebben, is dat normaal in China? Maar heel veel succes en plezier!
    xx peggy

  • 26 April 2010 - 21:48

    Sander:

    Leuk om je eerste reisverhaal zo te lezen! Heel veel plezier daar nog in het verre oosten en succes met je stage!

  • 16 Mei 2010 - 11:31

    Tim:

    zo lekker late reactie er nog even op :P maarre dat van die douche is raar xD moet je daar nou echt douchen dus? oh en die bamboe doen ze (weet ik toevallig :P) omdat het goedkoop, maar ook ontzettend sterk is.. net zo veilig als onze ijzeren steigers bij wijze van :P en zo zwaar zijn die chineesjes niet toch? =p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Fortress Hill

Mandy

In 2010 ben ik afgereisd naar Hong Kong om daar 3 maanden op stage te gaan. Sindsdien ben ik verslaaft aan reizen en waarbenjij.nu. Beide zorgen er nog steeds voor dat ik elke vakantie lekker achter de computer kruip en mijn belevingen met de rest van mijn vrienden en familie deel! Willen jullie weten welke avonturen ik de laatste jaren tijdens mijn rondreizen heb beleeft, kijk dan even rond op mijn pagina!

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 46430

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Rondreis Jordanië

21 Juni 2013 - 12 Juli 2013

Java en Bali

16 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

Van Hongkong naar Bangkok

11 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Rondreis Egypte

24 April 2010 - 18 Juli 2010

Stage Hong Kong

Landen bezocht: