Aan gekomen in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu Aan gekomen in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

Aan gekomen in Hong Kong

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

18 Juni 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Beste allemaal,
Hierbij ons eerste bericht! Afgelopen zaterdagavond (16 juni 2012) ben ik samen met Mart richting Hong Kong vertrokken. De vlucht verliep iets hobbelig maar verder erg goed, met + 20 minuten vertraging. Voor mij was het een thuis komen, en ik was helemaal in mijn element bij het zien van de eerste groene bergen. Vanaf het vliegveld zijn we met de bus naar het hostel gegaan, die dan ook zo was gevonden omdat ik hier al eerder verbleef. Een ritje met de bus is veel leuker dan met de metro naar je hostel gaan, zo kon Mart de stad al bewonderen. Het weer is helaas niet zo mooi als tijdens mijn vorige verslagen vanuit Hong Kong. Wel 30+ graden en uiteraard vochtig, maar dit keer ook met regen.

Zondagavond zijn we allereerst naar de skyline en lichtshow geweest (dit keer wel met de metro). Deze hebben we niet vanaf de officiële locatie bekeken, maar vanaf de pier van Central (waar Leonie en ik altijd zaten en dus geen toeristen te vinden zijn). Natuurlijk moet Mart ook nog de echte skyline vanaf de toeristische plek gaan bewonderen, maar dat doen we later in de week. Afgelopen nacht zijn we met de taxi naar Jardine House geweest om de wedstrijd Nederland – Portugal te kijken. Meer hoef ik hier niet over kwijt denk ik. Maar het was wel erg leuk om aan Mart te laten zien waar ik 2 jaar geleden het WK heb gevolgd.

Vandaag, maandag, zijn we – na een ontbijtje bij de Starbucks - rustig begonnen en een stukje van Hong Kong gaan bekijken die ik ook nog niet kende. We zijn in de ochtend naar de vogeltuin, bloemenmarkt straat en huisdieren markt – genaamd Goldfish Market – geweest. De vogeltuin is een klein marktje waar mensen vogel(tje)s kunnen kopen die in een piep klein hokje zitten. Hier hebben we kleine vinken, maar ook een Toekan en vele soorten papagaaien in een kooi zien zitten waarin ze zich net kunnen omdraaien. De bloemenmarkt is niet heel bijzonder, buiten het feit om dat je in Nederland voor gek wordt verklaard als je naast een bestaande bloemenzaak een nieuwe bloemenzaak gaat oprichten. Bij de bloemenmarkt is één hele straat gevuld met bloemenwinkels. Bij de Goldfish Market hebben ze uiteraard vissen uitgestald - gehuisvest in een klein zakje – maar ook hele jonge puppies en kittens achter het raam van de dierenwinkel zitten (En ja, ze hadden Franse Bulldogen, Engelse Bulldogen en een witte Chow Chow. En ja, ik was uiteraard niet te houden).
In de middag zijn we – na een 4,60 euro lunch bij Mc Donalds (2x Cheese hamburger, 2x friet en 2x drinken) - naar Nan Lian Garden, Chi Lin Nonnenklooster en Wong Tai Sintempel geweest (welke ik overigens wel al eerder had gezien).

Over een uurtje of wat gaan we maar eens slapen en kijken wat de dag morgen brengt!

XX



  • 18 Juni 2012 - 13:54

    Sander:

    Goed om te lezen dat jullie een mooie start hebben gemaakt in Hong Kong, veel plezier verder nog!

  • 18 Juni 2012 - 13:57

    Let Stevens:

    Hey Mandy en Mart natuurlijk, ook al ken ik je niet.
    Wat leuk om te lezen hoe het je/jullie vergaat in Hong Kong en wat jullie beleven. En wat schrijf je goed Mandy.
    Leest lekker weg zo. Voor straks slaap lekker.
    Groet, Let

  • 18 Juni 2012 - 14:45

    Minke Commandeur:

    Veel plezier!
    Het klinkt allemaal heel leuk.
    Zou dat ook wel willen...
    haha

    Groetjes,
    Minke

  • 18 Juni 2012 - 19:55

    Marloes:

    Het klinkt echt fantastisch!

  • 19 Juni 2012 - 03:47

    Anouk:

    hey mandy

    goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen in hong kong. Voor ons lijkt het of het al super lang geleden is dat we daar geweest zijn maar eigenlijk is dat maar 5 weken geleden, vond het super daar. De mensen de omgeving.
    Wij hadden ook 30 graden en een dag dat het deed onweren en hard regende. De rest van de dagen super mooi weer gehad.
    wij zijn ook over de bloemenmarkt en dierenmarkt lopen. Echt zielig om de diertjes te zien zitten, je zou ze het liefste allemaal mee willen nemen. Geniet lekker van jullie reis. Die van ons zit er bijna op. morgen gaan we naar san franisco.

    xxx anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Mandy

In 2010 ben ik afgereisd naar Hong Kong om daar 3 maanden op stage te gaan. Sindsdien ben ik verslaaft aan reizen en waarbenjij.nu. Beide zorgen er nog steeds voor dat ik elke vakantie lekker achter de computer kruip en mijn belevingen met de rest van mijn vrienden en familie deel! Willen jullie weten welke avonturen ik de laatste jaren tijdens mijn rondreizen heb beleeft, kijk dan even rond op mijn pagina!

Actief sinds 03 April 2010
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 46462

Voorgaande reizen:

28 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Rondreis Jordanië

21 Juni 2013 - 12 Juli 2013

Java en Bali

16 Juni 2012 - 06 Augustus 2012

Van Hongkong naar Bangkok

11 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Rondreis Egypte

24 April 2010 - 18 Juli 2010

Stage Hong Kong

Landen bezocht: