Hong Kong deel 2 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu Hong Kong deel 2 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mandy Steehouwer - WaarBenJij.nu

Hong Kong deel 2

Door: mandysteehouwer

Blijf op de hoogte en volg Mandy

24 Juni 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Dinsdagochtend hebben we het ontbijt bij de Burger King ontdekt: 1,50 voor een Frans broodje ei met ham + koffie, thee of melk. Onze eerste bezichtiging van deze dag waren de tienduizend boeddha’s. Dit is een bergpad met aan weerszijde goudkleurige boeddha’s. De klim was best heftig, en Mart heeft het pad zelfs 1,5 keer op en neer gelopen – we hadden boven op de berg foto’s gemaakt en onze paraplu laten liggen, daar kwamen we halverwege de terugweg achter… Het werd een enorm mooie en warme dag en besloten daarom ’s middag per peaktram naar the peak te gaan. Hier hebben we genoten van het uitzicht over heel de stad en hebben we tot de avond gewacht om zo ook bij nacht foto’s te kunnen maken van de verlichte gebouwen.
Woensdag was opnieuw een relatief mooie dag en daarom gingen we deze dag naar Big Boeddha. Een kabelbaanrit van ongeveer 20 minuten – over groene bergen en de zee - brengt je naar de grote boeddha op de berg. In de zee zagen we mensen lopen met witte kistjes in hun hand. Wij verwachten dat deze mensen handmatig op zoek waren naar zeedieren. Op woensdagavond is er de paardenrace in Hong Kong. Wij waren uiteraard ook van de partij en besloten, om het wat spannender te maken, op vijf races te wedden. In twee van de vijf races hebben we op een winnend paard gegokt! We hebben hiermee helaas niet onze reis teruggewonnen, maar wel onze totale inzet.
Donderdag bezochten we het plaatsje Tai O, een vissersdorpje in het oosten van Hong Kong. We bekeken de vismarkt – waar haaienhuid en gedroogde inktvis volop worden verkocht – en de huisjes op palen. Wat me ook opviel is dat ze de huisjes nu aan het renoveren zijn – waarbij ze het hout vervangen voor aluminiumplaten. We zijn niet lang in Tai O gebleven omdat het weer verslechterde. ’s Avonds zijn we naar een restaurantje - waar we voor het eerst eten met stokjes voorgeschoteld kregen – en Aqua Spirit Cafe – een café op de 29ste verdieping van een gebouw met 360� uitzicht over de stad – geweest.
Vrijdag was het eindelijk tijd om mijn oude stageplek – Ocean Park - te bezoeken! Ik vond het erg leuk om het park, de dolfijnen en alle medewerkers van de dolfijnenafdeling weer te zien. Uiteraard hebben we niet alleen van alle dieren in het park genoten maar zijn we ook in een waterattractie en een achtbaan geweest. Het park is druk bezig met uitbereiden en zo konden we het nieuwe aquarium en het regenwoud gebied bezoeken.
Zaterdag was het een feestdag in Hong Kong en daarom bezochten we ’s ochtends Stanley, om daar het draken boot festival mee te maken. Tijdens dit festival racen verschillende teams - in een eigen rooiboot met een drakenhoofd – tegen elkaar. In Stanley heb je ook een markt, waar we op souvenir jacht gingen en beide iets moois vonden. ’s Middags hebben we een korte stop gemaakt bij de mozaïek tempel in Repuls Bay om vervolgens weer op tijd in Kowloon te zijn. In Kowloon hadden we een afspraak met mijn medestagiaires van Ocean Park – vier Chinezen – die ons mooi mee uit eten konden nemen naar een Chinees restaurantje. We kregen de gekste gerechten voorgeschoteld met krab, kip en groentes – de ingrediënten waren namelijk wel enigszins afgestemd op onze wensen. Na het eten zijn we het hoogste gebouw van Hong Kong – ICC – in geweest. We belanden op de 118de verdieping. Hier zit de Ozone Sky Bar – de hoogste bar ter wereld (met de hoogste prijzen voor een drankje ter wereld).
Vandaag, zondag, begon Martin met het bekijken van de voetbalwedstrijd Spanje – Frankrijk. Deze keek hij via Skype, waarbij een vriend van hem de webcam op de tv had gericht. We hebben deze zondag tot “uitslaap dag” omgedoopt en onze dag begon daardoor pas echt om 3 uur vanmiddag. Om 3 uur gingen we, na wederom een bezoekje aan de Burger King, naar Kowloon Park – welke natuurlijk weer vol zat met vrouwen op kleedjes omdat het zondag is en de mensen dan hun vrije tijd in het park doorbrengen. Onze dag hebben we afgesloten met een heerlijke pizza in het westelijke gedeelte van Hong Kong; Soho.
Morgen breekt onze laatste dag in Hong Kong aan. We willen overdag naar Snoopy World en een museum gaan en ’s avonds staat nog een diner met bekende bij een chinees restaurant in Causeway Bay op de planning – maar eens zien wat we dit keer voorgeschoteld krijgen.

Dinsdagochtend worden we om 09.00 uur bij de trein verwacht. Deze trein zal ons vanuit Hong Kong naar Guanzhou – in China – gaan brengen. Ons volgende reisverslag zal ik waarschijnlijk pas schrijven vanuit Hanoi (Vietnam).

Voor nu nog vele groeten van mij en Martin vanuit Hong Kong!!

• 25 Juni 2012 - 15:05

Leonie:

Hee Mandy en Martin!
    Wat super leuk om jullie verhalen te lezen en wat herkenbaar! Krijg er gewoon heimwee van ;) Wat leuk dat je onze tijd daar kunt laten zien in een hele mooie samenvatting :) paardenrace, de dolfijnen, onze Chinese vrienden, the peak, big buddha, .... Ik ben jaloers!!!!
    Geniet van jullie andere bestemmingen! En als je terugbent kom ik de foto's kijken ;)
    Liefs xxx Leonie

• 26 Juni 2012 - 12:37

Brenda:

Hoi Reizigers!

Klinkt allemaal leuk wat jullie aan het doen zijn. In denk dat Hong kong ook een bestemming wordt waar ik later een keer naar toe ga. Wat is Martin vindingrijk zeg met het kijken van een voetbal wedstrijd via de webcam haha. Jammer dat de prijzen in de restaurantjes bovenin zo duur zijn he?
    En wat vindt Martin tot nu toe van het plekje waar jij stage hebt gelopen?

Ik kijk uit naar je volgende reisverslag!
    xxxx Bren